منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2467
بازدید دیروز : 850
بازدید هفته : 3348
بازدید ماه : 8785
بازدید کل : 86411
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

غروب بود که سعید رحمانیان بعنوان نیروی جدید به سنگر آمد و قرار شد فردا صبح در مورد موقعیت نیروهای خودی و دشمن،خاکریز، سنگر، و میدان مین توجیه گردد.سعید بچّه شوخ طبع و شادی بود که از هر موضوع و فرصتی برای خنداندن بچّه ها استفاده می کرد. هنگام شام دیدیم از سعید خبری نیست. از نگهبان که سراغش را گرفتیم گفت کنار خاکریز دیدمش اما نمیدونم کجا رفت!.از خاکریز بالا رفتیم و با کمال تعجب و ترس، دیدیم سعید در میدان مین سر به هوا دارد دنبال یک چتر منوّر ..... 



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطره چتر منور, خاطره دفاع مقدس, خاطره جنگ, ,
توسط : ولایتمداران |

در شهرک دوئجی عراق با بچه های ادوات لشکر33 المهدی دم درب سنگر میثم به دیواره ترکش گیر،که با صندوق های چوبی مهمات، درست کرده بودیم تکیه زده و مشغول آماده کردن شربت آبلیمو بودم که بیسیم مجددا به صدا در آمد و دیدبان، که مشغول گرا گیری بود، درخواست یک گلوله دیگر خمپاره کرد. یوسف عبدی و نوروزی (هر دو نفر اهل روستای بابا عرب جهرم بودند) چند متر آن طرفتر به یک دستگاه نفربر پی.ام.پی منهدم شده عراقی....



ادامه مطلب

برچسب ها : لیاقت شهادت, یوسف عبدی, دوئیجی عراق, لشکر 33 المهدی, ,
توسط : ولایتمداران |

مجله اینترنتی توفان جهرم نوشت:



ادامه مطلب

برچسب ها : شهیدان عصر عاشورای جهرم, ,
توسط : ولایتمداران |

 

یاد و زندگی نامه سردار شهید حاج خلیل مطهرنیا     

     

      در حیاط دبیرستان اسلامی شهرستان جهرم منتظر زنگ مدرسه بودیم که به سر صف برویم. بالاخره زنگ به صدا در آمد و به صف شدیم. بلندگو اعلام کرد یکی از برادران سپاه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

      حاج خلیل مطهرنیا پشت میکروفن قرار گرفت. چهره اش خیلی برایم آشنا بود و بارها در محله او را دیده بودم و دورا دور به همدیگر سلام داده بودیم اما نه نامش را می دانستم و نه میدانستم که ایشان پاسدار است. لبخندش به چهره حزب اللهی او یک جلوه خاص می داد. دانه های ریز تسبیح کوتاه او یکی پس از دیگری در هر دو دستان و بین دو انگشت شست و اشاره او گرفتار و آزاد می شدند و بر ابهت او می افزودند.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : گمنام ترین سردار, حاج خلیل مطهرنیا, لشکر 33 المهدی, ,
توسط : ولایتمداران |
پای درس «آمریکا شناسی» شهید آوینی:
از هر طریق که راه بسپاری، کار را به قطعنامه ۵۹۸ می‌کشانند/ وقتی طبل جنگ با دشمنان خدا نواخته می‌گردد، فقط «مارمولک‌ها» می‌ترسند

 

این روزها که سخن گفتن از رابطه با آمریکا و نرمش در برابر دشمنانی که برای دریدن خاک ایران، دندان تیز کرده‌اند، از آب نوشیدن هم راحت‌تر است، بازخوانی سخنان سید شهیدان اهل قلم در این زمینه که در نشریه سوره در سال 1369 منتشر شده، لذت خاصی دارد. به ویژه آن جایی که آقا مرتضی صراحتا از نرمش در برابر دشمنان ابراز برائت می‌کند و با شناخت دقیق از ماهیت استکبار، پیش‌بینی می‌کند که فرجام هر کوتاهی در برابر آمریکا نهایتا به پذیرش قطعنامه 598 می‌انجامد.



ادامه مطلب

برچسب ها : پای درس آمریکا شناسی, پای درس شهید آوینی, آمریکا شناسی شهید آوینی, ,
توسط : ولایتمداران |

وقتی حیثیت شیطان بزرگ در خلیج فارس بر باد رفت

روایت مردی که یک تنه ناوهای فوق مدرن آمریکا را تحقیر کرد + فیلم

جمهوری اسلامی ایران تجربه رویارویی مستقیم با ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس در جریان جنگ تحمیلی را داشته است که از آن جمله ماموریت‌هایی است که به فرماندهی دلاور شهید «نادر مهدوی» و گروه چند نفره تحت امر وی در سال 66 واگذار شد؛ شهید نادر مهدوی با همراهی اندک همرزمانش، خلیج فارس را تا ماه‌ها برای ناوگان فوق‌مدرن‌ آمریکا و متحدانش ناامن کرد و حیثیت نظامی دولتمردان این کشور را بارها به بازی گرفت و کابوسی فراموش نشدنی برای نظامیان آمریکایی به یادگار گذاشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : تحقیر ناوهای آمریکا, شهید نادر مهدوی, ,
توسط : ولایتمداران |

پاسخ به30سؤال پیرامون دفاع مقدس با "کتاب57"

یکی از کارهای اساسی و لازم در عرصه تدوین تاریخ دفاع مقدس، پاسخ به سوالات متعددی است که امروز در اذهان جوانان مطرح شده که بایستی به آنان پاسخی مستدل و منطقی از زوایا و ابعاد نهفته و مغقول مانده جنگ تحمیلی داده شود. بسته دفاع مقدس، که حاوی کتاب 30 پرسش 30 پاسخ پیرامون دفاع مقدس می باشد سوالات و شبهات مطرح شده را پاسخ می دهد.



ادامه مطلب

برچسب ها : پاسخ سؤال دفاع مقدس, کتاب 57, ,
توسط : ولایتمداران |
تحلیلی بر شرایط پذیرش قطعنامه در گفتگو با نویسنده کتاب «راز قطعنامه»
پرده برداری از رازهای قطعنامه 598/ ماجرای واکنش هاشمی به محتوای تارخی کتاب «رازهای قطعنامه»

 

کتاب «راز قطعنامه» جلد ۴۸ از مجموعه نیمه پنهان، یکی از چالش برانگیز‌ترین کتاب‌هایی است که از سوی دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان در اختیار تاریخ‌پژوهان و عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. کامران غضنفری پژوهشگر و نویسنده کتاب، تلاش کرده است تا پاسخ سؤالات درباره پذیرش قطعنامه ۵۹۸، را از راه رجوع به مستندات و واقعیت‌های آشکار و پنهان به دست آورده و با جمع آوری اظهارنظر‌ها و مسولان و فرماندهان جنگ، خواننده را به کشف حقایق تاریخی رهنمون سازد.



ادامه مطلب

برچسب ها : رازهای قطعنامه 598, شرایط پذیرش قطعنامه, واکنش هاشمی, کتاب رازهای قطعنامه, کامران غضنفری, ,
توسط : ولایتمداران |

گزارش تحلیلی از وقایع تیرماه 1367
همه چیز درباره پذیرش قطعنامه 598 پایان جنگ تحمیلی/ مسببین نوشاندن جام زهر به حضرت امام (ره) چه کسانی بودند!؟

علیرضا سلیمانی: مسئله پذیرش قطعنامه و پایان جنگ به واسطه برخی ملاحظات شاید تا به امروز از نقاط مبهم تاریخ انقلاب به شمار می رود. اما مجموعه ای از اطلاعات و مسائلی که توسط افراد دخیل در تصمیم گیری در این امر مهم طی چند سال اخیر مطرح شده می تواند کمی در روشن کردن صحنه و نقش افراد و گروههای مختلف کمک کند.در این نوشتار سعی بر آن بوده که با نقل تاریخ و مواضع خواص دخیل در این ماجرا، گوشه ای از این حادثه تلخ را بازخوانی کنیم.تاکید می کنم که محتوای این نوشته به معنای مقصر دانستن و یا القای تحمیل گری قطعنامه توسط اشخاص خاصی بر حضرت امام نیست.



ادامه مطلب

برچسب ها : گزارش تحلیلی وقایع تیرماه, تحلیل وقایع تیرماه 1367, پذیرش قطعنامه 598, پایان جنگ تحمیلی, مسببین نوشاندن جام زهر, نوشاندن زهر به امام, علیرضا سلیمانی, ,
توسط : ولایتمداران |
می‌گفتند نبايد بگوییم فرماندهان با هم دعوا داشتند
در روزگاری که مدعیان بی‌هنر که هنگام جنگ می‌گفتند نباید بچه‌های مردم بروند جنگ تلف شوند، در بازار امروز...


ادامه مطلب

برچسب ها : گلعلی بابایی, کالک‌های خاکی, خاطرات شفاهی عزیز جعفری, ,
توسط : ولایتمداران |

این رویداد واقعی است!
شهيد گمنامي كه پيكر خود را بعد از 31 سال به زادگاهش هدايت كرد

شهيد گمنام 18 ساله اردكاني پس از 31 سال زادگاه خود را براي تدفين انتخاب كرد. تا در همین روزهای پر هیاهو، شهر  اردکان یزد به کرامتی دیگر از شهدا متبرک شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : شهيد گمنام, هدايت پيكر شهيد, هدايت به زادگاه شهيد, وصیت نامه شهید دهقانی, شهید احمد دهقانی, ,
توسط : ولایتمداران |
زندانی کردن فرمانده تیپ به جرم تهیه سرپناه برای نیروهایش

 

 وقتی که اواخر اسفند 61، پس از تحمل مدت حبس مجددا به دوکوهه برگشتم، اصلا تو حال خودم نبودم. یک روند گریه می‌کردم. حرف من این بود؛ چرا باید من را نزدیک یک ماه در بدترین شرایط زندانی کنند؟ به جرم اینکه رفتم و چادرهای خالی را برای بچه‌های بی سرپناه بسیجی آوردم تیپ.



ادامه مطلب

برچسب ها : زندانی کردن فرمانده تیپ, جرم تهیه سرپناه, بچه‌های بی سرپناه بسیجی, سید محمدرضا دستواره, قصه ما همین بود, گلعلی بابایی, ,
توسط : ولایتمداران |

تلاش برای فهم پدیده ای به نام حاج حبیب‌الله معلمی
استعاره ی معلمی و استمرار اسلام انقلابی

مجتبي نامخواه: انقلاب اسلامی واجد حسی شور انگیز بود که از یک سو با خلق پدیده ای به نام «سرود»، تحولی فرمی اما ژرف در موسیقی پدید می آورد، از سوی دیگر تحولی عمیق را در فضای مداحی و موسیقایی مذهبی به وجود می آورد. معلمی استعاره ای در فضای این تحول دوم است.



ادامه مطلب

برچسب ها : فهم پدیده حبیب‌الله معلمی, مجتبي نامخواه, استعاره ی معلمی, استمرار اسلام انقلابی, ,
توسط : ولایتمداران |

خاطراتي از شهيده ناهيد فاتحي كرجو به مناسبت ايام تولد و شهادتش
به امام توهين نكرد، كوموله زنده به گورش كرد/ دختري هفده ساله كه همه ناخن‌هايش را كشيده بودند
 

كار زيادي از او نخواسته بودند، گفتند به خميني توهين كن تا آزادت كنيم؛ همين! اما همين چيز كوچك براي او خيلي بزرگ بود. آنقدر بزرگ كه حاضر شد بخاطرش ماه‌ها اسارت بكشد، با سر تراشيده در روستاها چرخانده شود. ناخن‌هايش را بكشند و بعد از كلي شكنجه‌هاي ديگر زنده بگورش كنند. براي دختر هفده ساله‌اي كه به بعدها سميه كردستان معروف شد، تحمل همه اينها آسانتر بود از توهين به امام و رهبرش.



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات شهيده ناهيد فاتحي, تولد و شهادت فاتحي, جنایت حزب کوموله, ,
توسط : ولایتمداران |

حبيب الله معلمي، شاعر حماسه‌ها درگذشت
در سوگ مردي كه «اي لشكر صاحب زمان» را سرود/ از تذكر امام(ره) به آهنگران درباره خواندن شعرهاي حماسي تا ستايش آقا از شعرهاي معلمي

امام گفته بود به فلاني بگوييد حماسي بخواند. دو بار هم گفته بود. آهنگران دو بار نوحه‌هايي خوانده بود كه بيش از حد بوي ماتم و غم داشت و از حماسه در آنها خبري نبود. همين هم شد كه اما اينطور به او پيغام بدهند. آهنگران هم كه پيغام امام را گرفت رفت سراغ «حبيب الله معلمي» و بعد از چند روز شعري را خواند كه معروف‌ترين نوحه او را رقم زد: «اي لشكر صاحب زمان آماده باش آماده باش...»



ادامه مطلب

برچسب ها : حبيب الله معلمي, شاعر حماسه‌ جنگ, اي لشكر صاحب زمان, ,
توسط : ولایتمداران |

ناگفته​های شهیدصیاد از ۳ خرداد/ متوسلیان‌گفت: این‌طرح ازکجا آمد؟

آنچه در ادامه می​خوانید بازخوانی بخشی از خاطرات سپهبد علی صیاد شیرازی از عملیات آزادسازی خرمشهر در کتاب «ناگفته​های جنگ» است.

به گزارش صابرنیوز به نقل از خبر، «فقط مانده بود خونین‌شهر. از شمال تا منطقة طلاییه جلو رفته بودیم و در کوشک به جاده زید حسینیه رسیده بودیم و الحاق انجام شده بود. جاده اهواز به خونین‌شهر هم کاملاً باز شده بود. پادگان حمید هم آزاد شده بود و سه قرارگاه روی یک خط قرار داشتند. در اینجا، نقص ما وضعیت دشمن در خونین‌شهر بود. بین خونین‌شهر و شلمچه، دشمن مثل یک غده سرطانی هنوز وجود داشت. یکی از حوادث مهمی که رخ داد و من سعی می‌کنم این حادثه را خوب تشریح کنم، مرحله آخر عملیات ماست.



ادامه مطلب

برچسب ها : ناگفته​های شهید صیاد, ناگفته​های ۳ خرداد, ناگفته​های متوسلیان‌, بازخوانی خاطرات صیاد شیرازی, عملیات آزادسازی خرمشهر, ناگفته​های جنگ, ,
توسط : ولایتمداران |

 روايت يكي از همرزمان دكتر لنكراني از خاطرات حضور وي در دفاع مقدس/لنكراني به صورت داوطلبانه در خط مقدم حضور داشت و چند بار تا مرز شهادت پيش رفت/ ماجراي حضور لنكراني در كربلاي 4 و 5 و عمليات مرصاد و باز پس گيري مهران+عكس
تاريخ  :  1392/02/11
 پايداري: سيد اصغر گلشني مسئول اورژانس هاي لشگر المهدي (عج) در دوران دفاع مقدس است كه خاطراتي قابل توجه از ايام همرزمي با دكتر لنكراني، را بازگو كرده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : روايت همرزم لنكراني, لنكراني در دفاع مقدس, لنكراني در جبهه, ,
توسط : ولایتمداران |
روایتی از نخستین پرواز عملیاتی رهبرانقلاب در جبهه

 

رهبر معظم انقلاب با لباس بسیجی سوار کابین جلو شدند و کلاه پرواز گذاشتند؛ به ایشان گفتم: «موقع پرواز دست‌هایتان را بالای سر یا روی صندلی بگذارید؛ در صورت مانور و شیرجه رفتن ناگهانی، روی فرامین نروید».



ادامه مطلب

برچسب ها : نخستین پرواز عملیاتی, رهبر انقلاب در جبهه, ,
توسط : ولایتمداران |
شرح كامل لحظه شهادت شهيدان آويني و يزدان پرست در گفتگوي رجانيوز باسعيد قاسمي
برگشتم و دیدم كه نه! اين سید مرتضي است که روی مین رفته/آخرين جمله‏ي سيدمرتضي قبل از شهادت ذكر يازهرا(س) بود/نصف آدم‌های زیر تابوت يزدان‌پرست آن طرفی بودند

 

 مهدي آذرپندار، امير ابيلي، علي مختاري: سعيد قاسمي را شايد خيلي‎هاي به سخنراني‎هاي سياسي و فرهنگي وگفتماني‎اش بشناسند و خيلي‎ها هم شايد او را فرماندهي از فرماندهان دوران مقدس در و حسرت رسيدن به ياران شهيد. اما سيد مرتضي آويني در وصفش حاج سعيد قاسمي اينگونه قلم به دست گرفته است: «آقا سعید، فرمانده این محور عملیاتی، همان كسی بود كه ما در جست‌وجوی او بودیم. او مظهر همان روحی است كه حزب‌الله را از انسان‌های دیگر جدا مي‌كند و البته در میان رزم‌آوران ما دلاورانی چون سعید كم نیستند...او یكی از پرورده‌های میدان رزم و جهاد فی سبیل‌الله است و اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان‌هایی اینچنین نداشت، باز هم مي‌ارزید تا حزب‌الله جان و سر خویش را فدای حفظ آن كند.»



ادامه مطلب

برچسب ها : لحظه شهادت, شهيد آويني, شهيد يزدان پرست, ,
توسط : ولایتمداران |

سرلشکر قاسم سلیمانی:، فرمانده سپاه قدس
اگر سوریه یک «همت» یا «خرازی‌ها» داشت وضعیتش این‌گونه نبود

فرمانده سپاه قدس گفت: اگر دولت و کشور سوریه یک «همت» یا «خرازی‌ها» از خودش داشت، وضعیتش این‌گونه نبود و هیچ‌یک از این اتفاقات در این کشور رخ نمی‌داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : سرلشکر قاسم سلیمانی, فرمانده سپاه قدس, دولت و کشور سوریه, ,
توسط : ولایتمداران |
شهادت دو ساعت پس از شروع جنگ، بازگشت 32 سال بعد
خلبانانی که دوساعت پس از آغاز جنگ شهید شدند، به وطن باز می‌گردند

 

فقط چند ساعت از ظهر 31 شهريور گذشته بود كه هواپيماي محمد و خالد از پايگاه سوم شكاري همدان بلند شد. اما حالا بعد از 32 سال اين دو خلبان كه يكي شيعه بود و ديگري اهل سنت، كم‌كم هواي نشستن در خاك ميهن به سرشان افتاده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت, شروع جنگ, ,
توسط : ولایتمداران |
«آخرین روزهای زمستان»؛ شاهكاري به ياد حسن باقري و شهيد آويني

 

مهدي نوروزخاني: شايد شنيده باشيد شبکه‌ي رادیو تلویزیونی دربار انگلستان -یعنی بنگاه سخن پراکنی «بی بی سی»- به سبب تولیدات انبوه و پرهزینه‌ي مستندی که دارد، در میان مستندسازان و رسانه های بزرگ جهان به عنوان یک معیار و استاندارد مستندسازی تلقی و شناخته می شود و معمولا نسبت کیفیت یک مستند را با تولیدات مستند «بی بی سی» می سنجد.



ادامه مطلب

برچسب ها : آخرین روزهای زمستان, حسن باقري, شهيد آويني, ,
توسط : ولایتمداران |
عکس منتشرنشده آیت الله خامنه ای و احمدمتوسلیان درمریوان



ادامه مطلب

برچسب ها : عکس خامنه ای, عکس خامنه ای متوسلیان, عکس خامنه ای مریوان, ,
توسط : ولایتمداران |
اختصاصی رجانیوز/
فیلمی از آخرین نماز جماعت گروه "صابرین" یک ساعت قبل از شهادت

 

 

گروه صابرین سپاه انقلاب اسلامی در سال 1390 روزهای پر حادثه ای را پشت سر گذاشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : فیلم آخرین نماز جماعت, گروه صابرین, شهادت گروه صابرین, ,
توسط : ولایتمداران |
يادكردي از شهید ابوالقاسم بزاز كه او را "اندرزگوی ثانی" می خواندند
شهيدي كه انجمن حجتيه حكم اعدامش را داد/هديه جالبي كه شهيد از آيت‌الله مشكيني براي بعد از شهادت خواست

 

هرچقدر گفتند تدریس در حوزه و مدارس کمتر از مبارزه مسلحانه نیست به بارش نرفت. تنها به مبارزه لسانی با شاه هم قانع نمي‌شد. از سوریه و عربستان گرفته تا پاکستان و افغانستان رشادت‌های ابولقاسم بزاز را خوب به یاد دارند. روحانی جوان خوش‌رو، خوش‌بيان و ورزشکار که یک تنه گردانی بود از استشهادیون...



ادامه مطلب

برچسب ها : شهید ابوالقاسم بزاز, اندرزگوی ثانی, ,
توسط : ولایتمداران |
بعد از بيست سال، اين همه ناگفته...

 

محمدصادق عليزاده: دفاع مقدس، فرايندي هشت ساله و بخشي از تاريخ اين سرزمين است. اين واقعه به سبب ويژگي‌ها و فاكتورهاي منحصر به فرد خود بخش مهمي از حافظه تاريخي اين بوم را روايت مي‌كند. حوزه‌هاي مختلف ، سينمايي، ادبي و امثالهم هر کدام ظرفيتي هستند كه مي‌توانند بخش‌هايي از مختصات اين واقعه مهم را بازتوليد كند. ادبيات در اين ميان و در حكم يك رسانه مي‌تواند نقش بالايي در بازنمايي منظومه معرفتي آن واقعه مهم باشد. آنچه ذيلا مي‌آيد توصيفي استنباطي و كلان از وضعيت فعلي جرياني است كه «ادبيات دفاع مقدس» ناميده مي‌شود. نگارنده در پي صدور حكم‌‌هايي تخلف‌ناپذير نبوده و طبيعي است هر يك از گزاره‌ها مي‌توانند محل بحث و مناقشه باشد.



ادامه مطلب

برچسب ها : محمدصادق عليزاده, دفاع مقدس, ,
توسط : ولایتمداران |
دکتر کوشکی در گفتگو با بی باک:

توقف جنگ بعد از فتح خرمشهر دیدگاه گروهک نهضت آزادی بود

اسناد و مدارک حاکی از آن است که قبل از جنگ اول خلیج فارس و قبل از سال 2000 رژیم عراق درخواستی را به مقامات امریکایی ..


ادامه مطلب

برچسب ها : توقف جنگ, فتح خرمشهر, دیدگاه گروهک نهضت آزادی, دکتر کوشکی, ,
توسط : ولایتمداران |
اختصاصي رجانيوز//پیشکش به مخاطبان به مناسبت هفته دفاع مقدس
ما برای سربلندی ایران اسلامی، چه جوان‌ها داده‌ایم... + فیلم

 

حرف زدن درباره هشت سال جنگ ایران و عراق، چند وجه دارد. از سوی آنقدر در این زمینه حرف‌های تکراری زده شده که شاید خیلی از مخاطبین دیگر انگیزه‌ای برای دنبال کردند این مطالب نباشند اما از سوی دیگر، این حادثه آنقدر عظیم و بی‌سابقه است که هر حرکت جدید و نگاه نو به مساله دفاع مقدس، با استقبال گسترده مردم و افکار عمومی روبرو می‎‌شود که چاپ‌های متعدد کتاب‌های مانند "پایی که جا ماند"، "دا" و "بابانظر" شاهد این مدعاست.



ادامه مطلب

برچسب ها : هفته دفاع مقدس, ,
توسط : ولایتمداران |
فیلم اختصاصی رجانیوز
فیلم مستند: واحد زرهی سپاه چگونه تاسیس شد/ تصاویر منتشر نشده از غنیمت گرفتن تانک های عراقی و مانور T-72

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مهر ماه 1359 زمانی وارد دفاع مقدس شد که به غیر نیروی انسانی آموزش ندیده و تعدادی سلاح سبک ، ادوات جنگی دیگری در اختیار نداشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : واحد زرهی سپاه, مانور T-72, ,
توسط : ولایتمداران |
بازنشر گفتگو با نويسنده
خیلی از شکنجه‌ها را در کتاب نیاورده‌ام/ لبهای خونين طفل شیرخوار سوسنگردی مرا به جبهه کشاند

 

 

محمدرضا شهبازی: وقتی وارد ساختمان شد همان مسافت کمی که پیاده راه رفته بود، درد کمرش را تشدید کرده بود و باعث شده بود تا نفس نفس بزند. پایی که در بغداد جا گذاشته بود طی کردن مسیر چند ده متری کوچه را برایش سخت می‌کرد. از آن چیزی که با خواندن شکنجه‌هایی که شده بود انتظار داشتیم جوانتر بود و از آن چیزی که در عکس‌ها دیده بودیم شکسته تر. والبته از آن چیزی که فکرش را بکنید گرم و صمیمی تر.



ادامه مطلب

برچسب ها : سید ناصر حسینی پور, پایی که جاماند, محمدرضا شهبازی, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد